Mobilsurfing øker med 250% hvert år. 70% av Norges befolkning har en smartphone. I løpet av kort tid blir det surfet mer fra mobile enheter enn fra vanlige datamaskiner.
Mobile enheter stiller helt andre krav til hjemmesider. Responsivt design, som tilpasser seg etter størrelsen på brukerens skjerm, enkle sider og store lenker er noen av faktorene.
For at du skal kunne gi brukerne en god velkomst via mobile enheter har vi tatt frem en mobilplattform for både web og booking.
Responsivt design er mye mer enn et populært moteord. Det gir en helt ny brukervennlighet til alle som benytter mobiltelefoner eller nettbrett.
I og med at innholdet tilpasser seg, ser siden bra ut uansett om man ser på den i stående eller liggende mobil eller nettbrett. Brukeren trenger ikke zoome eller scrolle for å lese.
Det underliggende bilde- og tekstmaterialet, samt koblinger til bookinger er det samme som for vanlige websider. Det kreves ikke noe merarbeid fra deg for å administrere den mobile løsningen.
Meny som tilpasser seg etter brukerens skjermstørrelse.
For større skjermer som f.eks. iPad eller Samsung Galaxy Tab presenteres en stort sett i vanlig drop-down meny. Ved mindre skjermer som f.eks. mobiltelefoner får man i stedet en knapp som umiddelbart viser en lett navigert meny.
På mobiler er det mindre plass for menyer og lenker. Søking er derfor en viktig del. Søking er derfor lett tilgjengelig i hovedmenyen i den mobile løsningen.
En mobil er jo fortsatt til for å ringe med, og gjennom et klikk ringer den til deg for å booke! Alternativt booker man via den responsive bookingmotoren som tilpasser seg helt etter skjermens størrelse. Mange av våre kunder vil likevel bruke denne bookingmotoren på sin vanlige webside da den gir større muligheter for et skreddersydd design.
Den nye bookingmotoren er ikke bare mobiltilpasset og responsiv. Den håndterer også rabatter i et tidlig stadium og oppdaterer prisinformasjon alt etter som man forandrer tilvalg. Både design og flyt kan skreddersys.
Gjennom de siste 10 årene har vi lagt nye funksjoner til i prinsippet samme bookingmotor. Nå tar vi det største skrittet siden vi startet med en helt ny bookingmotor med topp moderne design og funksjonalitet. Denne kommer garantert til å erstatte eksisterende bookingmotorer hos mange på vanlige websider mot agenter. Det er vanskelig å beskrive forskjellene med ord, så la oss i stedet vise den, eller gå tilmobil.primatravel.com.
Mine bookinger har fått et helt nytt utseende.
Kunden kan logge inn enklere og kan se alle bookinger som er gjort på en attraktiv måte med bilder og moderne design.
Kontaktside
Over alt hvor et telefonnummer vises kan man klikke på nummeret og mobilen ringer opp. Nettbrett og datamaskiner som ikke har telefon forsøker å benytte Skype eller lignende når man klikker på nummeret. Selvsagt er kontaktformularet responsivt og passer inn i de aller fleste mobile format.
Brosjyrebestilling og lignende finnes også i mobiltilpasset versjon.
Destinasjonssider, kategorisider og øvrige sider er responsive og har smarte funksjoner som f. eks. at underrubrikker vises som lenker som umiddelbart åpnes når man klikker på dem.
Kunden kan själv köpa presentkort på valfritt belopp via webben, betala genom bekräftelse eller via betalväxel som accepterar presentkortsbetalning. Presentkort skickas efter betalning. Vid bokning av resa eller på en redan bokad resa kan kunden själv lösa in presentkortet genom en krypterad webbkod. Allt sköts automatiskt.