Travelize International AB utvikler og selger forretningssystem for reiselivsbransjen. Våre kunder skal - ved å benytte systemet - selge mer reiser og få en enklere og mer effektiv administrasjon. Systemet er helt web-basert, noe som gir en høy grad av fleksibilitet og tilgjengelighet.
Vi fokuserer alltid på lønnsomhetspotensialet og ikke på teknikken i seg selv. Riktig utnyttet gir Internett meget gode muligheter til effektivisering av oppgaver i reisebransjen.
Travelize er utviklet i Sverige. Vi har i dag kunder i samtlige nordiske land. Travelize er tilgjengelig i flere språkversjoner, slik at én arrangør som opererer i flere land kan dele på f eks hotell-allotment og samtidig presentere reisene på ulike språk og med differensierte priser.
Vi fokuserer fullstendig på funksjonaliteten, dvs å gjøre administrasjonen enkel, å selge mest mulig effektivt, å gjøre bestillingsprosessen og informasjon tilgjengelig etc. Vi utnytter Internett og programmeringsteknikk for å oppnå dette, men lar aldri teknikken være styrende for løsningene.
Ledelsen og eierne har lang erfaring fra reisebransjen. Det gir oss unike muligheter til å utvikle et system som er enkelt å bruke og samtidig tilstrekkelig fleksibelt til å kunne håndtere mer kompliserte reiseopplegg.
Travelize har i dag 7 medarbeidere, hvorav 4 jobber med utvikling og support av systemet på hovedkontoret i Göteborg.
Margareta Maxwell
Margareta tok over som CEO 16 jan 2023 etter vår grunnlegger og tidligere CEO Anders Johansson. Margareta har tidligere jobbet som CFO for Elite Hotels i Goteborg og RK Travel Group, som jobber med produksjon av pakketurer. Hun har også jobbet som reisebyråsjef for British Airways Travel Shops i Belfast.